Een directe manier van communicatie via je eigen website is natuurlijk communiceren d.mv. een chatfunctie.
Op deze manier hoeven jouw bezoekers niet te bellen of te mailen. Deze manier van communiceren geeft de mogelijkheid om snel en efficiënt te adviseren, te helpen maar ook om eventuele problemen direct en adequaat op te kunnen lossen.

Voordelen van de chatfunctie:

Direct de vraag van de bezoeker beantwoorden

Het snel en adequaat beantwoorden van vragen heeft een positieve invloed op klantbehoud en omzetgroei. Bij niet snel antwoorden loop je de kans dat een website bezoeker verder gaat kijken op andere websites. Kans op mislopen van omzet en dat wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen.

 

Website optimalisatie

Website bezoekers geven een heel duidelijk beeld van wat er goed is of juist mist op de website. Het is een feit dat websitebezoekers vaak vragen stellen d.m.v. de chatfunctie. Vaak komen dezelfde vragen naar voren waardoor je als ondernemer/organisatie een duidelijk beeld krijgt van de eventuele verbeterpunten van de website.

 

Besparing in de kosten

Met een chatfunctie volgen vraag en antwoord elkaar direct op. In tegenstelling tot een e-mail is het verloop van het gesprek direct duidelijk. De website bezoeker heeft antwoord op zijn of haar vraag en kan sneller daar naar handelen.

Betekent dit dat een chatfunctie voldoende is voor een optimale klantenservice? Nee, absoluut niet. Maar het is een waardevolle toevoeging voor de bezoekers op jouw website.